Aqui,professor.
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;
public class controlainimigo : MonoBehaviour
{
public GameObject jogador;
public float velocidade = 5;
// Start is called before the first frame update
void Start()
{
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
}
void FixedUpdate()
{
float distancia = Vector3.Distance(transform.position,jogador.transform.position);
Vector3 direcao = jogador.transform.position - transform.position;
Quaternion novarotação = Quaternion.LookRotation(direcao);
GetComponent<Rigidbody>().MoveRotation(novarotação);
if(distancia > 2.5)
{
GetComponent<Rigidbody>().MovePosition(GetComponent<Rigidbody>().position + direcao.normalized * velocidade * Time.deltaTime);
GetComponent<Animator>().SetBool("atacando",false);
}
else
{
GetComponent<Animator>().SetBool("atacando",true);
}
}
void atacajogador()
{
Time.timeScale = 0;
Jogador.GetComponent<Jogador>().TextoGameOver.setActive(true);
Jogador.GetComponent<Jogador>().Vivo = false;
}
}