fala que o erro ta no animacaoJogador.Movimentar(direcao.magnitude); NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object ControlaInterface.Start () (at Assets/Scripts/ControlaInterface.cs:16)
using UnityEngine.SceneManagement;
public class ControlaJogador : MonoBehaviour, IMatavel {
private Vector3 direcao;
public LayerMask MascaraChao;
public GameObject TextoGameOver;
public ControlaInterface scriptControlaInterface;
public AudioClip SomDeDano;
private MovimentoJogador meuMovimentoJogador;
private AnimacaoPersonagem animacaoJogador;
public Status statusJogador;
private void Start()
{
Time.timeScale = 1;
meuMovimentoJogador = GetComponent<MovimentoJogador>();
animacaoJogador = GetComponent<AnimacaoPersonagem>();
statusJogador = GetComponent<Status>();
}
// Update is called once per frame
void Update()
{
float eixoX = Input.GetAxis("Horizontal");
float eixoZ = Input.GetAxis("Vertical");
direcao = new Vector3(eixoX, 0, eixoZ);
animacaoJogador.Movimentar(direcao.magnitude);
if(statusJogador.Vida <= 0)
{
if(Input.GetButtonDown("Fire1"))
{
SceneManager.LoadScene("game");
}
}
}
void FixedUpdate()
{
meuMovimentoJogador.Movimentar(direcao, statusJogador.Velocidade);
meuMovimentoJogador.RotacaoJogador(MascaraChao);
}
public void TomarDano (int dano)
{
statusJogador.Vida -= dano;
scriptControlaInterface.AtualizarSliderVidaJogador();
ControlaAudio.instancia.PlayOneShot(SomDeDano);
if(statusJogador.Vida <= 0)
{
Morrer();
}
}
public void Morrer ()
{
Time.timeScale = 0;
TextoGameOver.SetActive(true);
}
}